LIVING SKILLS SOCIETY,
SEKOLAH MODEL KHAS REDANG PANJANG, IJOK
34510 BATU KURAU, PERAK DARUL RIDZUAN, MALAYSIA

COOL

Disebalik de aRPi Eco Gallery

Tuan Pengetua, Pengerusi PIBG, Guru-guru, penduduk kampung sekitar serta semua pelajar terutama ahli persatuan yang sangat komited Ganeson - 2001, Kalaivanan - 2001, Nagenteran - 2001, Khairul - 2001, Nik -2001-2002, Koe -2001-2002, Own - 2001 - 2003, Norazuan - 2001 - 2003, Azli - 2001 - 2003, Zetty, Ani Fadilah, Syaza 2001 - 2003, Raman - 2004.

Wednesday, May 16, 2012

Sambutan Hari Guru




 PK Ko-Kurikulum Tuan Haji Azhari bin Nordin sedang melihat kerja-kerja
memesin tebu oleh seorang pekerja sekolah.




Kenduri air tebu yang admin dan rakan-rakan buat kepada semua warga SMKRP 
sempena sambutan Hari Guru.
Hampir setengah ton tebu telah dimesin untuk diagih-agihkan kepada semua warga sekolah.
Semua tebu-tebu itu merupakan tebu yang ditanam sendiri di kawasan sekolah.

-------------------------------------------------------------------------------------
"Guru Inovatif Menjana Transformasi Pendidikan Negara"

Selamat Hari Guru kepada semua rakan-rakan guru.

"BE A CANDLE, BE A LIGHT, BE A TWINGKLE, BE A HOPE, BE AN INSPIRATION, BE A GREAT TEACHER FOREVER!  HAPPY TEACHERS DAY."  From Hj Marzuky & Family.

"SELAMAT HARI GURU.  TERUSKAN KECEMERLANGAN DI ARENA PENDIDIKAN" 
- Nor Ashikin bt Tajuddin 

"SALAM, SELAMAT HARI GURU 2012.  SEMOGA KITA DIBERI KEKUATAN DAN KELAPANGAN OLEH ALLAH SWT DALAM MELAKSANAKAN AMANAH YANG DIPIKUL SERTA DIPILIH DARI KALANGAN HAMBA-HAMBA ALLAH YANG BEROLEH REDHA DAN HIDAYAHNYA"  DPD - PN NORAINI ABU BAKAR.

Itulah antara SMS ucapan hari guru yang admin terima.  Pagi tadi juga, admin dikejutkan oleh satu panggilan jauh -  seorang sahabat yang telah lama terputus hubungan.  Saudara Yunus Subi dari Keningau Sabah.  Agak panjang juga bertukar-tukar khabar dan cerita.  Ada gembira, ada duka.  Itulah lumrah yang mesti kita terima dengan redha.  Seorang yang admin kenali sebagai guru yang sangat komited dan berdedikasi dengan tugas dan tanggungjawab yang diamanahkan. Kini bertugas di PPD Keningau.  Akibat penyakit kencing manis, beliau telah kehilangan kedua-dua belah kakinya. (Sedih dan tak tergamak nak tanya lanjut bab itu).  Terpaksa berkerusi roda.  Semoga beliau sentiasa cekal, tabah dan dapat mengekalkan semangat, komitmen serta dedikasinya dalam melaksanakan tugas. 


No comments:

Post a Comment